مقالات آرشیو خبر ها
وقتی که تیم «کج» نبود!

وقتی که تیم «کج» نبود!

نمایش درخشان دو بازیکن کناری یوونتوس کار را برای ماریو مانژوکیچ و پائولو دیبالا در خط حمله آسان کرد. الکس ساندرو و استفان لیختشتاینر در پیروزی 3‐0 یوونتوی برابر لاتزیو نقش کلیدی داشتند و توانستند صدرنشین ها را به داشتن شبی آسوده سوق دهند.

 

بر خلاف بازی گذشته ی یوونتوس و پالرمو که کوادرادو یک تنه از سمت راست تیم را به جلو می راند ، بازی خوب استفان لیختشتاینر در راست و درخشش ساندرو در چپ موجب شد که یووه به مدتی بسیار طولانی ، لاتزیو را تحت فشار بگذارد و با توجه به سطح کیفی بالاتر لاتزیو در برابر پالرمو ، احتمالا این عامل بیشتر از هر چیزی موجب غلبه ی کامل یووه در آن دیدار شد.

 

بازیکن برزیلی یووه در سمت چپ بی نهایت فعال بود، او 7 سانتر ارسال کرد، 3 بار توپگیری کرد، 9 بار مالکیت توپ های مرده را پس گرفت و 80 بار توپ لمس کرد.

 

الکس چهار تکل کرد و ۳ بار همه خطا گرفت ، در 70% نبردهای تن به تن موفق شد و 81%  از پاس هاش صحیح بود

 

در عین حال، لیختشتاینر 57 بار توپ را لمس کرد، 5 بار مالکیت توپ مرده را پس گرفت، 3 بار سانتر کرد، 3 دریبل موفق داشت و 3 شانس گلزنی ایجاد کرد و یک بار هم توپ یاران سابقش را قطع کرد.

 

اگرچه یوونتوس از خط دفاع 3 نفره بهره می برد، اما در هنگام حمله به لطف نفوذهای استفان با 3 مهاجم خالص بیشتر به دفاع 4 نفره ی سنتی تبدیل می شد، که البته این موضوع به لطف حرکات هوشمندانه ی هر دوی این دو نفر بود، ساندرو و لیختشتاینر.

 

این نفوذهای بی اندازه و متداوم وینگ بک ها باعث شد که بیانکونری به طور متوسط 10 متر بالاتر از حریفش توپ را پس بگیرد، 42.9 متر در برابر 31.2 متر!

 

۶۹ دقیقه ، ۱ پاس گل ، ۲ پاس کلیدی ، ۱ شوت ، ۱ دریبل ، ۹۰٪‌پاس صحیح!

 

دو هافبک مرکزی یوونتوس سامی خدیرا و پل پوگبا با پوشش دفاعی فضاهایی که موقع نفوذ دو هم تیمی شان خالی می ماند، به این دو نفر اجازه ی حرکات رو به جلو در هنگام حملات را می دادند و نقششان حیاتی بود. در کنار کار دفاعیشان سختکوشانه شان این دو نفر پاس دو گل از 3 گل یوونتوس را هم ارسال کردند.

 

در لحظات اولیه بازی، لاتزیو به سختی تیم میزبان را پرس کرد و یووه هم تصمیم گرفت عقب بنشیند و اجازه دهد که حریف به سمتش بیاید. با این حال، وقتی که نیمه ی اول به پایانش نزدیک شد، یووه با گل مانژوکیچ که بعد از یک فشار متداوم روی دروازه ی لاتزیو به دست آمد پاسخ داد.

 

با بازی درخشان لیختشتاینر، الکس ساندرو، پوگبا و خدیرا، مهاجمان یووه، مانژوکیچ و دیبالا به خوبی تغذیه شدند، دیبالا توانست 6 شوت در چارچوب بزند و 4 دریبل موفق داشته باشد و بارقه ای دیگر از استعداد تمام نشدنی اش را به رخ بکشد.

 

آندریا شیانکی، گاتزتا دلااسپورت ، با تصرف 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: